14.1 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dimecres, 9 abril 2025
La Banda de Música, el dia que va rebre la Medalla de la Ciutat
La Banda de Música, el dia que va rebre la Medalla de la Ciutat

L’arrelada Setmana de Música de Felanitx, de la qual enguany es compleix la 44a edició, se celebrarà del 14 al 22 de novembre, coincidint amb la festa de Santa Cecília, patrona dels músics; després que fos suspesa el passat mes de maig –que és quan se solia fer habitualment– per la pandèmia sanitària.

Per enguany s’han preparat vuit activitats, entre concerts, audicions comentades sobre Beethoven (aprofitant que enguany és l’any del compositor alemany i se celebra el 250è aniversari del seu naixement), i un acte de reconeixement-homenatge a qui fou professora del Conservatori local, Catalina Garí, que morí fa dos anys.

Per aquesta Setmana, s’ha decantat per gaudir de la música dels joves músics locals. La regidora de Cultura, Melanie Mesquida ha comentat que “aquesta edició és especial perquè és la primera vegada que organitz un acte d’aquestes característiques. Sense l’ajuda dels joves i no tan joves músics m’hauria resultat molt complicat poder preparar-lo amb tan poc temps. A més, la covid ens ho ha posat difícil però no volem deixar la cultura de banda”.
A més, explica que es continuaran programant actes per “donar suport al sector cultural local, que en aquests moments ho continua passant malament. Hem de tenir clar que la cultura és considerada un bé essencial que contribueix a la reconstrucció econòmica. A més, la cultura és segura, beneficia la salut i és molt necessària per al desenvolupament de la societat”, explica.

Tots els actes són gratuïts i tindran un aforament limitat amb entrades assignades que s’han de recollir a la Casa de Cultura. Podeu consultar el programa complet amb les dates a l’agenda cultural (l’“Ajuntament informa”, a la pàgina 4).

darreres notícies

et pot interessar

Tomeu Obrador i Luís Bustillo, Nous copropietaris de La Macarena

“La Macarena estarà a disposició de totes aquelles persones que hi vulguin organitzar actes”