13 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Dissabte, 5 abril 2025
Farola del Carrer Major
Farola del carrer Major

El Ple de l’Ajuntament ha acordat imposar diverses sancions econòmiques per un import total de 4.630 euros a l’empresa Ferrovial Servicios, concessionària del servei de l’enllumenat públic del municipi per incompliment de contracte. Així es va aprovar en la sessió ordinària de dilluns passat amb els vots a favor de tots els regidors excepte la de Vox, que es va abstenir. Els fets es remunten a principis de l’any 2020, quan l’Ajuntament va obrir diversos expedients per faltes greus i lleus a aquesta empresa en considerar que incomplia el contracte. D’una banda, per la demora en el temps de resposta en el restabliment del servei en ser avisats d’una avaria. I, d’altra banda, per no entregar d’hora els informes periòdics amb les intervencions realitzades als quals es va comprometre l’empresa per contracte. En un primer moment, els expedients oberts pujaven a la quantia econòmica d’11.833 euros, però una vegada estudiades les al·legacions i la documentació presentades per l’empresa i analitzats els fets, d’acord amb els informes dels tècnics, el Ple va considerar adequat rebaixar les sancions monetàries de tal manera que en va quedar una de 2.425 euros i una altra de 2.205 euros. Aquestes quanties, que sumen 4.630 euros, va explicar el batle “seran descomptades del pròxim pagament que l’Ajuntament hagi de fer a l’empresa” d’acord al contracte que es va firmar el maig de 2017 per un període de 15 anys i un import de 5,4 milions d’euros més IVA, a raó de gairebé 360.000 euros anuals.

Va ser els anys 2018 i 2019 quan les queixes veïnals van començar a ser freqüents –fins i  tot la ciutadania expressava el seu malestar a través de les xarxes socials– per la demora de l’empresa a solucionar les avaries. Alguns carrers, tant de Felanitx com de Portocolom –principalment a l’estiu–, i també dels altres nuclis de població que per un motiu o un altre es quedaven sense enllumenat públic es va tardar en algun cas diversos dies a restablir el servei, fet que motivava moltes queixes a l’haver de transitar a les fosques. També en donar avís a través de la ’Línia Verda’ municipal d’alguna bombeta  fusa dels fanals dels carrers es torbaven setmanes a canviar-la.

Darrerament, i possiblement arran d’aquests expedients sancionadors, sembla que hi ha manco queixes, que el temps de resposta per solucionar una avaria s’ha reduït i entra dins dels «terminis normals».

darreres notícies

et pot interessar

Tomeu Obrador i Luís Bustillo, Nous copropietaris de La Macarena

“La Macarena estarà a disposició de totes aquelles persones que hi vulguin organitzar actes”