Fort temporal a la mar, al Port, el passat cap de setmana. La part més forta del temporal va ser divendres horabaixa, amb una rissaga que feu pujar el nivell de la mar amb oscil·lacions d’entre 60 i 80 centímetres, fent que entre l’onatge i la pujada del nivell, l’aigua passàs per damunt els carrers i arribàs –en alguns casos com al Mollet d’en Pereió– a tall de les cases.
També afectà fort una part de les barraques de sa Bassa Nova, on es va haver de reforçar la zona de prohibició de caminar-hi per damunt per evitar perills. També algunes barques que estaven amarrades als mollets d’aquell redol van patir mals.
Molta gent va estar vetlant les barques amarrades el mateix divendres, el vespre i tot el cap de setmana perquè no patissin danys. L’equip de marineria del Club Nàutic va fer feina tota la nit del divendres al dissabte per garantir la seguretat de les barques. De fet, com ja va ocórrer la setmana anterior amb un altre temporal de vent, moltes embarcacions van ser posades a recer entre els pantalans del Club. En aquest darrer temporal es va donar protecció a 93 barques de petita i mitjana eslora que estaven repartides per tot el port, tant als mollets i barraques com en roda.
El dissabte dematí el Club Nàutic presentava una imatge inèdita (la fotografia), amb tota la dàrsena ocupada per barques abarloades en fileres als canals de navegació entre pantalans.
El president del Club, Climent Garau, agraí el “gran esforç” de l’equip de marineria. “Ha treballat d’una manera exemplar i amb professionalitat per donar resposta a aquesta emergència; gràcies a la seva feina no s’han produït danys materials d’importància”.
Garau, insistí que aquest tipus d’accions es duen a terme “sense cost”, encara que “representen un gran esforç per als mariners del Club”.
Les rissagues, que afecten especialment a ports naturals com el de Ciutadella, Portocolom o Cala d’Or, consisteixen en sobtats augments del nivell de la mar provocats per canvis de pressió en l’atmosfera, d’aquí ve que se les conegui també com a meteotsunamis. Encara que són difícils de predir, hi ha diversos indicadors que permeten llançar avisos preventius i actuar abans que es facin malbé les embarcacions, com de fet va ocórrer amb una llanxa que no va ser traslladada a temps.