19.4 C
Felanitx

setmanari d'interessos locals

Divendres, 25 abril 2025
Na Maria i en Carles
Na Maria i en Carles

Si una cosa tenen clara en Carles i na Maria, és que no tenen mai respostes clares. No saben mai què cerquen fins que no ho han trobat. I així funcionen, no hi ha altre combustible que els sigui tan eficient com la incertesa.

Na Maria i en Carles accionen i reaccionen per instint, assumint cada perill en cada risc, celebrant-ho si cal. Ells dos no solen saber el perquè de cada decisió que prenen, només fan cas a aquella intuïció que els assenyala el rumb amb picardia divina, aquella intuïció que primer els provoca i després els acompanya a traçar un camí fet de possibles errors, l’únic que els pot guiar a un destí encertat.

I aquí els teniu, inaugurant una nova secció al setmanari, disposats a comprometre’s a compartir una vegada més les seves aventures.

Resulta que des de fa unes setmanes se’ls ha instal·lat, entre cella i cella, una idea. És cert que solen tenir l’entrecella ocupat, però les idees que s’hi engrunen són relativament senzilles de fer passar. Només un pic cada partida d’anys apareixen idees imperials, d’aquestes que acaben conquerint cada aspecte vital d’aquests dos cossos. Ara, n’és el cas.

Ara, s’han enamorat de la forma amb què n’Aina Medina i en Miquel Barceló ocupen el seu temps lliure. Visitant i coneixent tots els pobles de Mallorca seguint l’ordre alfabètic.

Ara, na Maria i en Carles estan disposats a correspondre l’amor que tenen per les seves arrels, les seves illes, la seva llengua i cultura amb quelcom més que predicacions superbes. Ara, estan disposats a posar fi a aquesta hipocresia que només ells se saben reconèixer cada vegada que fan menció a la fortuna d’haver-se criat a l’indret més màgic del món, cada vegada que mencionar-ho cau dins un sac buit si no s’acompanya amb un acte a l’alçada de l’orgull de la paraula.

Ara, han reduït les seves hores de la jornada laboral per a poder tenir caps de setmana de tres dies i, amb el vistiplau d’en Miquel i n’Aina, apoderar-se de la seva idea i adaptar-la a dos cossos desmesuradament inquiets.

A partir del pròxim cap de setmana, en Carles i na Maria iniciaran un recorregut per tots els pobles de les Balears, primer visitaran Alaior, la setmana vinent, Alaró i així fins que d’aquí a moltes setmanes, mesos i estacions, arribin a visitar Vilafranca.

Un altre matís que caracteritzarà aquesta aventura és que de tots els mitjans de transport a l’abast, han optat per la bicicleta. Podrien mirar de trobar arguments que justifiquin la seva decisió, però saben de sobres que no és més que aquella intuïció amb picardia divina que els guia i els provoca. A més, no aniran tots sols, la companyia de tot energumen tan afí a la desmesura com puguin ser ells dos, serà rebuda amb il·lusió de festa major.

Sempre i quan, cadascú escuri a ca seva.

@quecadascuescuriacaseva

darreres notícies

et pot interessar